Friday, May 09, 2014

 

Verkenning nieuwe rit - Teirlinckroute boven Brakel (50 km)


Teveel wind om alleen zo ver naar Brakel te rijden. Daarom maar met den auto tot voorbij Zottegem. Ik parkeer mijn auto deze namiddag in het centrum van Strijpen (Zottegem). Ik ben van plan de bewegwijzerde “Teirlinckroute” van in Michelbeke te volgen. Deze rit staat immers op ons programma op 18 mei.


De Berendries laat ik links liggen ; in de vallei van de Zwalmbeek volg ik de oude spoorweg tussen Zottegem en Ronse. Ik krijg o.m. een steile klim naar de “Toepkapel” voor de wielen. Altijd op en af...niks steil maar ook niks plat...Langs Parike rijd ik naar Everbeek-Beneden en Everbeek-Boven. Het venijn zit echter in de staart : in Zegelsem volgt een moeilijke kasseistrook en nadien de Leberg, met kort daarna de Valkenberg... Een magnifiek parcours, een steeds heuvelend landschap, talrijke hoeven en kleine dorpjes, elke met hun eigen charme...  ’t wordt genieten ... én afzien op 18 mei !  sportieve grtn, Maurits

Comments: Post a Comment



<< Home