Tuesday, October 01, 2013

 

Parijs-Roubaix 2014


Dag allen,
nu ik de gevorderde leeftijd bereik om een midlife crisis te hebben speelt het idee om volgend jaar Parijs Roubaix te rijden, de volledige afstand. Er zijn 2 mogelijkheden;
- die van ASO, de Paris-Roubaix Challenge te vergelijken qua organisatie met de RVV voor wielertoeristen, op 6 april: 170 km met 52km kasseien (de meer commerciële versie)


- die van de véloclub Roubaix, de Paris-Roubaix Cyclo die om de 2 jaar wordt georganiseerd, op 8 juni: 210km en 56km kasseien (inschrijvingen starten eind deze maand)
Mochten er nog geïnteresseerden zijn om in te schrijven en die in de winter eens samen willen trainen hoor ik het graag.
Jochen.


Reacties :
"Hallo allen daar in het “verre” overmeire. Door allerlei omstandigheden ben ik sinds juli niet meer in Overmeire geraakt.
Ik ben er al een tijdje mee bezig om net als de profs eens de 2 klassiekers na elkaar te rijden. De ronde heb ik intussen al zowat 12 keer gereden, wat roubaix betreft heb ik tot nu toe enkel de laatste 6 stroken gereden. Het voorstel van Jochen staat me dus aan; zeker als dit op 06 april zou zijn. Het grote probleem is wel om vervoer te vinden om aan de start te geraken….Tevens is het zeker aan te raden om een volgwagen (liefst camionette) mee te hebben met reservebanden of zelfs fietsen. Maar het is nog lang; dus moesten we met een paar man zijn is alles zeker te organiseren.
In januari, februari en maart ga ik telkens een aantal keer trainen op het parcours van de ronde; ik laat dan wel weten wanneer.
Wat die midlife crisis betreft; ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben net 47 geworden en heb er al een stuk of 4 achter de rug…..en ze waren allemaal even tof."
Grtz,
De westfluut.

Comments: Post a Comment



<< Home