Saturday, August 24, 2013

 

24 aug - Duathlon te Zele - duel tussen 'n jong & 'n oud Stuurken Evi & Maurits


Relaas van Maurits:

De eerste 5 loopkilometers legde Evi af in een goeie 19 min - ik in 22 min. Dat zag er dus nie goed uit voor mij. Ik  vond echter een goeie fietscompagnon en in de 4 rondes van 8 km fietsen had ik in de 3de ronde Evi te pakken. 'k Tikte op haar schouder, en ik zag de moed wegzinken in haar schoenen. Yes ! Ik zag het terug helemaal zitten ! Ik liet haar achter... maar 'k voelde ook dat het beste in mijn benen weg was. 'k Had alles gegeven en 'k zag op mijn computer een gemidd snelheid van  36.7 km/uur staan. 'k Kon echt niet meer sneller. En ik zag ook in de achtergrond dat Evi in het wiel hing van onze Joris Duquet. Mooie vrouwen krijgen in het leven altijd steun uit onverwachtse hoek... da's nu eenmaal zo .. ;-)) De laatste fietsronde viel ik helemaal alleen. En dan nog 2.5 km lopen... De krampen sloegen me om de oren... 'k geraakte nie meer vooruit.. 'k voelde Evi terugkomen...na 'n paar honderd meter had ze me te pakken... fier als 'n pauw en met 'n big smile liep ze me voorbij met Joris.....ja Maurits, de toekomst is aan de jeugd ! ;-)


De uitslag vind je hier :



Er was afgesproken dat de verliezer van de wedstrijd tussen Evi & Maurits 10 lijntjes zou schrijven op de blog om "zijn meerdere te erkennen in de andere...."
Zoals beloofd hier dus mijn 10 lijntjes voor op de blog :

Evi,

ik moet mijn meerdere erkennen in jou
ik kon vandaag niet meer aanklampen
ik voelde lichte krampen opkomen
ik voelde mijn benen leeglopen
Ik zoek geen excuses
uw eindschot was beter
je hebt me vernederd en mijn ego geraakt...
een veldslag is verloren in het lopen,
de wraak op de fiets zal zoet smaken,
het zal mijn verloren eigenwaarde compenseren,
gezichtsverlies teniet doen, mijn vernederd en gekrenkt ego herstellen...

Maurits



Reactie van William : Haha Maurits, begrijp je nu waarom sommige sporters naar "epo" grijpen ? ;-)"Evi loop toch niet zo snel, loop wat zachter toe want Maurits is zo moe, Evi loop toch niet zo snel"(naar het liedje: "papa loop toch niet zo snel" van een oelewapper uit de jaren 70).


Comments: Post a Comment



<< Home