Friday, July 12, 2013

 

Jogging in Zevergem - Maurits houdt Hendrik & Paul achter zich


Drie Stuurkens aan de start vanavond in het Gentse Zevergem voor de 10 km, met elke ronde een stevige klim.Prachtige loopwedstrijd met veel deelnemers - Maurits had 10 km goede benen ! 13 Km/uur... én twee Stuurkens ( Hendrik & Paul ) verslagen !   ... voor Maurits kan 't weekend alvast niet meer stuk ! 

Relaas van Maurits  :
"Vanavond zakten we af   naar Zevergem. We schreven ons in voor de 10 km.
Een goeie 500 deelnemers en een mooi afgesloten verkeersvrij parcours. We dienden 2 lussen van 5 km af te leggen.
De start werd gegeven in een smal baantje ...als haringen in een ton -  het duurde wel een paar honderd meter vooraleer er voldoende ruimte was om goed tempo te lopen. Na een kleine km volgde al een lange brug over de E17, welke een beetje pijn deed....
Op het einde van de eerste ronde kwam plots onze Paul Mertens naast me gelopen... 'k wist zelfs niet dat Paul hier ook deelnam...  ;-)  'k Tikte Paul op de schouders en wees hem naar Hendrik, die een 50 meter voor ons liep. Paul zijn reaktie "Maurits, dienen Hendrik moet eraan !"  En Paul dreef het tempo nogal danig op ; ik moest Paul laten gaan... een 50-tal meter. Ik zag even verder dat Paul verzwakte bij de 2de beklimming over de brug. Dit gaf me vleugels ! Ik verdapperde, haalde Paul in en stak hem voorbij, zonder hem een blik opzij te gunnen ! Nu Hendrik nog ! Op 1.5 km voor de meet had ik hem ook te pakken. Toen mocht ik niet meer verzwakken, want ik zag ook Paul terugspartelen... De laatste rechte lijn nog even het tempo de hoogte in ... en oef... eindelijk de aankomst...Met een 84ste plaats was ik tevreden. Amai, die douche deed deugd, zeker omdat den Hendrik en Paul hun tanden stuk beten op diene oude grijze krijger uit de Mosseveldstraat! Nu... nog afrekenen met ons Evi ... gelijk die loopt te bluffen de laatste weken... 't wordt hoog tijd dat die jonge dame een toontje lager zingt! Haar part staat klaar op de stoof... ;-)
De eerste loopwedstrijd van de zomer zit erop. Nog 'n paar halve marathons vanaf september, als voorbereiding op het grote doel dit jaar, de marathon van Firenze."


Sportieve grtn, Maurits

Comments: Post a Comment



<< Home