Thursday, March 14, 2013

 

Een buitengewoon ritje naar de Muur

Beste collega's,

ben vannamiddag ne keer gaan rijden hé....
'k dacht 'n tourken te doen langs St-L-Houtem - Balegem. Maar in Houtem scheen zo mooi
de zon, en de benen voelden goe - 'k dacht - 'k rij door naar de Muur, dan heb ik 85 km en heb ik
goe getraind....
'n 10 km verder kwam ik in een hevige sneeuwbui terecht - daarna terug droog - 't zonneken scheen
op de Muur... maar 'k mocht wel 250 m tevoet naar boven klauteren, want er lag wel 10 cm sneeuw.
En aan de andere zijde vd Muur zijn ze aan het werken, 't lag allemaal opengebroken, én 'k mocht
ook wel 500 m te voet naar beneden in vuile bruine smurrie !
Een kwartiertje verder kwam ik terug terecht in 'n hevige sneeuwbui ; op een bepaald moment
moest ik mijn hand voor mijn ogen houden, ... 'k zag bijna niks meer.
En even verder een sissend geluid... plat vanachteren... Met mijn verkleumde handen kreeg ik
die band maar met moeite hersteld. De laatste 30 km waren droog... en kon ik terug warm draaien...
Thuis de kledij in 't wasmachine, mijne fiets nog eens goe gekuist met heet water, want 't was 'n bruine fiets ipv ne witten...
ketting droog gewreven en terug ingevet...
't was me het ritje wel, heroïsch, om nooit te vergeten ;-))
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=2048781
En nu... hop naar de lente !! Ik heb sneeuw genoeg gezien  !
mvg, Maurits

Comments: Post a Comment



<< Home