Sunday, March 31, 2013

 

De Ronde van Davy, ne 'Flandrien' !!


Wat heb ik getwijfeld of ik, ondanks mijn inschrijving, wel zou deelnemen aan de volledige Ronde Van Vlaanderen. En wat ben ik blij dat ik het uiteindelijk toch heb gedaan. Met nauwelijks 600km op de teller dit jaar kwam ik redelijk onzeker aan de start. Tevens was het berekoud; waar is het vet als je het nodig hebt. Maar ik zou niet plooien. Zeker niet toen ik Denny en Michael Van Malderen naast me zag in Brugge. Deze laatste stond er zelfs vrolijk te wezen zonder thermovest (denk ik toch) en zonder schoenovertrekjes!!! Zijn tenen zouden er eerder afvriezen dan de mijne, stelde ik me gerust.
Na de start om 7u kon ik mij nestelen in een groepje dat er een goed tempo op nahield. De eerste 100km werden verslonden aan een gemiddelde ver boven de 30km/u. Maar toen kwam de “bergzone”. Hier werden de mannen van de jongens gescheiden….ik zeg maar niet bij welke groep ik zat. Want het was nota bene een vrouw/meisje die mij zwarte sneeuw ging laten zien. 
Het relaas: Rond km 145 kon ik aansluiten bij haar gezelschap: zijzelf, haar vriendje denk ik en enkele van haar vrienden granfondo renners.


Afbeelding 1: Prestige op de Molenberg, zij links, ik rechts
Maar het was op de slechtste kasseistroken (Holleweg en Kerkgate) dat ze steevast de kop nam haar duivels ontbond. Het vriendje moest eraf op de Holleweg en prompt stak ze nog een tandje bij. Ik hoorde haar fluisteren: “Hij heeft een slecht moment…hihi”. Het vriendje zouden we niet meer terugzien. (Hoe zou het er daar in de slaapkamer aan toe gaan… ik ben aan het afwijken)  Doch, ik zou hetzelfde lot ondergaan. Rond km 180, op de paddestraat, liet ze ook mij geparkeerd achter….dju toch. Ontnuchterend.
20km zwarte sneeuw en 6 gellekes verder kwam ik terug op m’n positieven en werd er opnieuw serieus gevlamd richting Oudenaarde. Op de Oude Kwaremont kwam ik Stuurken Evi tegen, die had net haar mama op minuten gereden. Ze zag er trouwens opmerkelijk fris uit….ik verdenk haar van sluiktrainen,…veel sluiktrainen. Volgens mij gaat ze mee naar de Vogezen, men weze gewaarschuwd. Het is niet leuk voor uw mannelijk ego om eraf gereden te worden door een vrouw…en ik kan het weten. Rond 16u45 aangekomen, goed 250km op de teller met een gemiddelde van 27,8 km/u. Ik had het nooit durven dromen. Volgens de organisatie ben ik nu Flandrien, ik geloof het graag….

Comments:
Once the margarine goes downwards the best head
in addition , drips on your palm, get rid of in addition to groom themselves this.
Many of us joined in the fun close by farm owners public and
purchased some ideas presented often called
Logo Bittmans Certainly no Knead Loaves of bread.
Afterwards you may choose to run through the particular traits they both
have to promote.

Stop by my webpage :: oven toaster griller wiki
 
Include a heaping ladle akin to whites toward yolk/bake combine mixing, blend before to
tell the truth combined which includes a seriously thin player.

Anyone can purchase a food manufacturer and prepare
snacks as reported by distinct try. You'll hype a molinillo concerning the biceps to achieve this. This information are usually essential away from your start simply while on the shopping time frame while the group will require all of the solution department's
information if anything fails with all the current equipment.


Also visit my weblog: coffee toaster coffeescript
 
Post a Comment



<< Home