Tuesday, June 19, 2012

 

Jochen terug van 'la douce France'


"zondag zal ik al terug zijn, enigszins met ongetwijfeld heimwee naar la douce France, maar toch ook blij dat ik weer met de Stuurkens op pad kan.
Een jaar terug is op dezelfde plaats het plan gerijpt om terug de fiets op te stappen, wat een paar maanden later resulteerde in 't aansluiten bij de Stuurkens. De conditie is in elk geval een pak beter dan een jaar terug, maar er moet nog flink aan gewerkt worden. Zo lang zonder sport doe je natuurlijk niet ongestraft en bouw je maar geleidelijk terug op.
Een berggeit zal ik nooit worden, maar toch de fiets meegenomen naar deze prachtige locatie. Combineer een gebrek aan klimtalent met temperaturen van 30° en meer, en je krijgt een boeiende combinatie. Mezelf meermaals vervloekt hier op de fiets, verlangend naar Flandrien weer en kilometers kasseien wat me pakken beter ligt, maar toch. In Stuurkens tenue me al een week de hoogtemeters aan het opsleuren - die Vogezen hebben wel geholpen - en vandaag zat het weer ook mee, althans voor mij - eindelijk wat bewolking en een aanvaardbare temperatuur, 't is maar wat je van je vakantie verlangt :) Vlot naar boven gepeddeld, ritje van een 70km met een 800 hoogtemeters en een 24,5 gemiddeld, ik was een tevreden mens. En deze keer een foto om het te bewijzen ;)
'k Hoop op menselijk weer voor de Ventoux beklimmers die het niet hebben voor warme temperaturen! "
Tot zondag, Jochen

Comments: Post a Comment



<< Home