Saturday, April 07, 2012

 

Onze westvlaming...gene gewonen...



Hallo,

Ik ben in oostende geboren en leef hier al 45 jaar, maar ik heb gemerkt in de 10 jaar oudenaarde en nu in overmere dat ik qua mentaliteit eigenlijk veel meer "oostvlaming" ben. Wat dat precies betekent is moeilijk te verklaren; noem het buikgevoel. Allemaal iets spontaner, losser, socialer, minder serieus of ik weet niet wat eigenlijk; maar daar komt het ergens op neer. Ook het feit dat mijn hartje openbloeit en ik een gelukzalig gevoel krijg als ik ook maar; zelfs zonder fiets, in de buurt kom van de zwalm en de vlaamse ardennen. Het zien van het glooiende landschap is al genoeg. Als ik dan op de smalle oervlaamse baantjes rij, de hellingen en de kasseien kan voelen, de schuin oplopende weiden zie met koeien die hoogstwaarschijnlijk aan de ene kant kortere poten hebben dan aan de andere kant; dan word ik heel stil en zelfs emotioneel en dan krijg ik een drive en "stoemp" ik maar door terwijl ik nooit het gevoel heb moe te worden.

Comments: Post a Comment



<< Home