Monday, August 01, 2011

 

Verslag rit 31 juli 2011.

Van onze reporter ter plaatse, Maurits:

"Richting Temse, Puurs, Buggenhout, Lebbeke, Herdersem, Wieze.
Onzen André is voor de eerste keer afwezig, op vakantie... jammer..
Rustig fietsen langs de Scheldeboorden van Zele naar Temse.
Langs het pittoreske gehucht Wintam, met zijn dijken en eilanden.
Wind mee; héérlijk plat ; na al die Vlaamse heuvels van de laatste weken... Zo zalig... Zo zeldzaam... Rijden Zonder te zuchten, magnifiek, waar zijn mijn pedalen? 'k voel ze niet...
Makkelijk 30/uur zonder zweten, zonder stoempen, alleen freewheelen...Het is dit seizoen al anders geweest...;-))
Voorbij Temse gaan de B's hun eigen weg, daarna draaien en keren, altijd weer 'n spoorweg over, weer 'n spoorweg over, weer 'n spoorweg over... toch wel 'n paar vervelende kilometers... voor de laatsten onder ons : 'n goeie intervaltraining... ;-) De laatste 15 km zijn beter : een goe tempo van 35/u, de B's pikken achteraan aan de brug van Schoonaarde en duwen ons richting schepen Wettinck...remmen, remmen! of we zitten in Uitbergen... ;-)...'n Duvel kan deugd doen...

Onze kapitein Dirk heeft last van 'n pees...maakt hij ons wijs..., hij loopt te manken op één been...'k vraag me af...wat staat er ons te wachten als die pees genezen is??

Volgende week staat de beruchte 'Volkegem' op het programma...

Alle Foto's van deze rit: HIER

Prachtige wielrenuitspraak:

Marco Pantani - bijgenaamd Elefantino, Il Pirata (1970-2004): "Ik hou van de bergen, maar op momenten van zware inspanning vervullen ze me met een diepe haat. Daarom probeer ik het lijden zo kort mogelijk te maken. Ik ga altijd voluit, ik heb in de
koers de mentaliteit dat je niet dood wil gaan ofschoon je eigenlijk al overleden bent."





Comments: Post a Comment



<< Home