Monday, July 30, 2007

 

Ritverslag 22 juli - Laureaat

Van uw blogger ter plaatse, Vincent:


"Met een kleine 20 stonden we te wachten aan de Fina op deze mooie doch vrij frisse zondagochtend. Tussen haakjes: nu Denny de laatste resten tankstation opgeruimd heeft zal ik vanaf heden deze geuzennaam niet meer gebruiken. Met een kleine 20 stonden we dus te wachten aan café Parking. Wegens Gentse (feesten) verplichtingen had uw webmaster de vorige rit noodgedwongen moeten passen waardoor de schrik hem rond het hart sloeg bij het stevige starttempo. Het zou een rit van 100 km met drie (Vlaamsardeense) cols worden, dus tijd was er niet te verliezen. Toen we het heuvelland bereikten werd er aan de kop nog een stevige snok gegeven waardoor enkele leden te ver achter geraakten. Efkes tijd voor bezinning bij de kopmannen en een kleine tempoverlaging. In de ogen van mijn fietsbuurman Davy B - zijn stalen ros stond 5 maand op stal - las ik niets anders dan pure dankbaarheid (een sentiment dat ik overigens volledig deelde). Zowel de Volkegem als de Vlaamse Ardennendreef zijn niet dé kuitenbijters type Muur of Koppenberg maar na 45 km tegen stevig gemiddelde zorgen ze toch voor het nodige zweet en zuur. Ik zat ver achteraan te sterven dus heb niet gezien wie eerst bovenkwam maar ik meen te mogen stellen dat Geert VP nog steeds de Stuurkens-bolletjestrui draagt. Na een lange afdaling (enkele leden haalden snelheden van 70/u) gestopt in ons trouwe café in het centrum van een dorpje waarvan ik de naam vergeten ben. Geen bier maar cola en rijsttaart voor ondergetekende, een teken dat het lastig was. Na de stop in sneltreinvaart richting Overmere. De ondertussen klassiek geworden 'dijkvrijaf' werd afgewerkt aan een hels tempo (> 40 km/u), aangedreven door onze kopmotoren Dirk en Peter. Aangekomen in de Fina - euh sorry - Parking nog kunnen genieten van de laatste zonnestralen op het terras. Ondanks de dopingschandalen uit de Tour hebben wij vandaag bewezen dat we met een volle bidon water en wat druivensuiker ook stevig vooruit kunnen gaan. Tot volgende week!"

Comments: Post a Comment



<< Home