Thursday, June 29, 2006

 

(uitgesteld) Ritverslag De Muur + Bosberg

Van uw reporters ter plaatse Vincent en Vic:

Een stralende zondag en een hele hoop renners, ik telde er 32: dé ingredienten voor een klassieke en mooie rit. Ik verschiet er steeds van hoe redelijk lastig het parcours Overmere -Geraardsbergen feitelijk is, van voorbij Aalst beginnen de heuvels - weliswaar klein maar de constante combinatie ervan deed al enkele leden flink naar adem happen. Robert besloot voor zichzelf dat een triomf op De Muur er voor vandaag niet ging inzitten en keerde Fina-waarts. Er werd afgesproken dat er niet gewacht ging worden op de kop van de Muur maar direkt in het cafeetje op de Bosberg. Dirk, ikzelf en Julien verloren de weg (allez, vooral ikzelf :)) na de Muur en kwamen met een retard van 15 minuten (én 5 extra klimkilometers) afgepeigerd aan op de top van de Bosberg maar dat is een ander verhaal. Zodoende te ver verweiderd van de kop om een adequate beschrijving te geven van het titanengevecht vooraan. Maar hiervoor geef ik graag het woord aan het nieuwe Stuurkenslid Vic Van Kerrebroeck (ook bekend in de Gentse volksmond als "Vic Manchester"):

"Wel, op de Muur barstte de hel direct los toen Geert van bij het begin van de Kloosterstraat aan de kop ging sleuren waarna Gerd met een flitsende demarrage een klein gaatje sloeg die redelijk snel geparreerd werd door opnieuw Geert. Daarna, toen we op de kasseien kwamen, heb ik de kop genomen (en wreed afgezien). Enkele meters vóór de kapelmuur zijn Geert en Dirk dan over mij gegaan en hebben ze enkele meters genomen... Doortocht op de Muur zelf: Geert en Dirk, op een tiental seconden gevolgd door mijzelf en Gerd ...
Dan in vliegende vaart richting Koppenberg (af en toe las ik snelheden op mijn 'kilometeriekje' van meer dan 60 per uur!) met héél veel zuur in de benen.
Ondanks onze meer dan behoorlijke snelheid kwamen nog twee 'renners' aansluiten uit de achtervolging, met name Peter en Davy.

Met ons zessen hebben we dan rondgedraaid tot de voet van de Bosberg. Ik wist toen we aan de beklimming begonnen direct hoe laat het was. Moest er dan ook direct af. Gert, Geert en Dirk zijn met z'n drieën dan naar boven gereden en het was ofwel Dirk ofwel Geert die als eerste bovenkwam... Derdes Gert en ik vierdes op toch wel een halve minuut. Achter mij kwam dan ook Peter toe.
T was mijn eerste keer dat ik de Bosberg deed. Nu, ik vond hem niet zo steil, maar zo direct achter de Muur deed hij mij wel veel pijn :-) Heb met mijn weinige trainingskilometers natuurlijk wel nog niet dat recuperatievermogen om dat goed te kunnen. Wordt aan gewerkt.
Vond het een lastige doch heel mooie rit. Net zoals de laatste rit trouwens. Waarschijnlijk ben ik er zondag ook weer bij voor de Berendries. Eén van mijn favorieten."

De favorieten zijn aldus gewaarschuwd! Ikzelf ga er niet bijzijn gezien ik vier dagen in een tentje ga zitten te Werchter maar de week erna ben ik terug paraat!
Groeten, Vincent

Comments: Post a Comment



<< Home